Ha överseende

Om ni försöker ringa mig och jag inte svarar... Ha överseende.
Smsa gärna men ha överseende med att svaret kan falla mig ur
minnet. Jag håller precis ihop mig själv just nu. Jag önskar att någon
kunde slå mig i huvudet eller droga mig så jag slipper de närmaste
dagarnas gnagande, vansinniga ångest. I morse tog det mig en timme
att skrapa ihop mod och kraft att stiga ur sängen. Under de få timmar
jag sov drömde jag om blod och tårar. När jag vaknade kändes det som
att om jag ställde mig upp, gick från horisontal till lodrät, så skulle allt
rinna ur mig. Blöda bort. Jag vill hålla tankar och händer sysselsatta men
orkar inte så långa stunder. Igår åstadkom jag en pepparkaksdeg som
ligger i kylen, idag blir det lussekatter. Från ett berömt mamma-recept.

Jag fastnar med blicken, glömmer, dåsar och är i rörelse. Det här är inte jag.
Jag köpslår inte med högre makter... vanligtvis.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?