Lite mer "Rosa-fluff" framöver

Jag har varit dyster på sistone jag vet.
...och det är inte bättre... men jag ska jobba på min attityd här i bloggen.
AliasLillaMy är min klagomur, min station för grovsopor och brädan där jag spikar i alla mina gnällspikar... men, jag behöver ju inte ge er en bild av en olycklig människa.

Jag ÄR lycklig, generellt. Jag har mina sorger, som de flesta har och just nu är de påtagliga, men jag är lycklig. Jag lever med mitt livs kärlek, har en familj av ett närmast utopiskt slag och ska få flytta in i en västerbottensgård från 1914. Här kommer listan över saker
som gör mig glad, stora som små saker:

* Huset vi köpt har en tvättstuga där man kan
ha strykbrädan framme om man vill!! Lite
sjukt att jag tänkte på detta först måhända
men jag har gått med skrynkliga kläder i
åratal för att det är så bängligt att bängla
fram den bängliga strykbrädan.

* Gick på stan med maken i Fredags och fick
ett par vårjeans och en ny tröja av min
ljuvliga make. Jättesnygga!!!

* Jag har gårdagens äppelpaj i kylen och en
panna starkt kaffe på gång.

* Jag har en mys-vovve sovandes i min famn
"as we speak".

* Jag har tvättat håret med hemmagjort, ros-
-marindoftande äggschampo samt peelat
ansiktet med honung och bikarbonat -
himmelskt!!

* Min älskade vän, och framtida svägerska
Matilda har fått en systemkamera av min
lillebror Hjalmar. Stolt syrra!!

* Min fantastiske bror Boas har startat ett
företag där han säljer kakeldekor,
T-shirttryck mm. Stolt syrra!!

* Älskade vännen och framtida svägerskan
Sofie vann en systemkamera på Mix Megapols
Blockettävling!! Grattis Sofie!!

* Gulliga Matilda (ovan) gav mig och Sofie
(ovan) varsin prenumeration på en inrednings
-tidning för att... Jaa, faktiskt bara för att
hon är så gullig!! Tack snälla sötafina!!

Vad är ni för glädjeämnen?!


Matilda

Tack för de fina orden. De gjorde min (förkylda) dag. :) KRAM



URL: http://matildarodin.blogg.se/


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilken härlig lista.



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?