Vanlig genuin snällhet...

...och då menar jag inte dum-snällhet eller mesighet, utan snällhet!!
Mitt nyårslöfte var att bli bättre och snällare mot mina medmänniskor.
Tala om för människor när de gör något bra, inte bara tänka det.
Tala om hur mkt jag uppskattar mina vänner och familjen.
Ge presenter till människor utan annledning eller bara för att de behöver muntras upp!!
Visa det genuine intresset (som jag faktiskt har) för mina vänners liv och historia.

Projekt "Vara omotiverat snäll" satte jag igång före jul och jag har faktiskt fått en del gjort!

Människor som tycker att omotiverad snällhet är jobbigt har jag inget till övers för.
De som tycker att man blir skyldig givaren något när de får en present är trångsynta fegisar!
Om jag vill ge en present till någon jag tycker om så måste jag väl få göra det utan att oroa mig för att han/hon kan bli obekväm!! Omotiverad snällhet är ju inte omotiverad om jag förväntar mig något tillbaka!! Ett tack och vetskapen om att de blir glada är ju belöningen!! Ibland skickar jag saker anonymt för att bespara "offret" oron över att återgällda.

Tacka och ta emot och vill ni absolut göra något så var omotiverat snäll mot någon annan som behöver det!! Ringar på vattnet!!

Mer snällhet!!!!

Kärlek och harmoni!!



Sofie

När jag läser detta inlägg kommer jag på att de senaste tre åren har mitt nyårslöfte varit att börja ge komplimanger till alla människor.... men ditt inlägg påminner mig om att jag fortfarande är lika dålig på det! Skärpning, Sofie!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Nina

Skitbra initiativ. Jag hänger på.



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?