Klok kommentar av klok kvinna!

Kloka Nina (som hon nu kommer att kallas hädanefter) kommenterade, angående min presentation av mig själv (till höger), följande:

Det här har inget med inlägget att göra men jag läste just din presentation här i högra menyn, där står: jag är mullig MEN mår bra för det mesta. Jag tycker du borde byta ut MEN mot OCH.
Man skulle kunna tolka men´et som att det är nått negativt att vara mullig men det tycker inte jag att det är.
Bara en tanke...

Maken läste den och sa lite eftertänksamt att "den där Nina kanske du skulle lyssna på".
Jag brukar vara klarsynt och noga med hur jag uttrycker mig men när det kommer till min egen kropp faller min klarsynthet platt. Tur att det finns klarsynta människor, som vågar påtala det, i min närhet.
(Närmare bestämt på Gottland, men i cyberspace är vi ju alla nära.)

Om jag hade läst en liknande presentation på någon annans blogg hade jag förmodligen skrivit en kommentar, inte helt olik Kloka Ninas.

Sanningen är att jag ofta tampas med min egen självbild i allmänhet och med mitt utseende i synnerhet. Men jag tror fast och fullt att det man själv, verbalt uttrycker om sin kropp påverkar självkänslan. Därför brukar jag vara noga med att inte kommentera min mullighet alltför negativt. Jag är oxå livrädd för att någon annan vackert mullig person ska tro att jag tycker så generellt.
Jag tycker verkligen att människor kan vara vackra på så många sätt och ofta ser jag på min egen kropp med uppskattning. Men då och då också med förtvivlan. Samhället säger ju till mig varje dag att jag inte duger.

Jag drömmer mig ibland tillbaka i tiden (ca 10år) till den tid då jag var smal (tom för smal) och inser ganska snart att jag hade mer ångest över min vikt än jag har nu...
Jag skulle inte vilja vara 17år igen och hata min kropp. Jag är hellre 27år och tycker om den för det mesta!!

Tack Nina!

Ska be min geniala vän Matilda hjälpa mig att fixa detta.

Kärlek och harmoni!


Ps. För att utmana mig själv lägger jag ut en bikinibild.... hjälp:)


nina

Men ååå, nu blir jag lite rörd här. Tack för dina rara ord.

Va kul att du förstod precis hur jag menade och att du tog det på helt rätt sätt.

Vi verkar förstå varandra du å jag.

Jag tycker du är vacker kvinna, säkerligen på både in- och utsidan.



Krya på dig!



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/


Matilda

Självklart ska det stå OCH. Jag har ändrat detta nu. :) Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?