Evil cokies...

På anmodan (från supergulliga Nina) lägger jag ut receptet på Oreos.
Groteskt goda... men djävulens påfund att baka!

De kanske såg trevliga ut på bilden och jag hade aldrig tänkt erkänna hur djävulska de är, men nu när receptet läggs ut är det bäst att vara ärlig...
Helvetet, enligt mig, skulle kunna vara att baka dessa om och om igen!
Jag lade bara ut bilder på de som blev relativt fina, resten såg ut som något vidrigt som Rolf ätit och sedan spytt upp! Två försök tog det att få fram några presentabla exemplar!!

Men, som sagt, goooooooda!
Dessutom vet man ju vad man stoppat i dem vilket känns bra för mig!

Här kommer receptet på helvetets godaste kakor:

250g smör
1,5 dl socker
1 äggula
3,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 krm salt
50g riven mörk choklad

Vispa smör och socker. Tillsätt äggulan. Blanda
de torra ingredienserna + chokladen och rör ned
i smör-blandningen. Blanda snabbt till smidig smet.
Rulla till en rulle ca 3cm i diameter - täck med
plastfolie och lägg i frysen ca 15min. Skär degen i
0,5cm tunna skivor och lägg på bakplåtspapper.
Låt stå kallt ca 10min. Grädda på 175 C, i mitten
av ugnen, 10-12min. Låt svalna.

Till fyllningen blanda:

3-4 msk grädde
2 msk smält smör
3 dl florsocker
0,5 tsk vaniljsocker

Låt fyllningen stå kallt en liten stund. Bred (och det är
här helvetet börjar!) fyllning på en kaka och kläm ihop
med en annan kaka (yeah, right...).
Kakorna passar toppen att frysa eller förvara i kylen
eftersom fyllningen stelnar och de håller den goda smaken.

Om ni vill svära ramsor, slita ert hår och njuta av fantastiskt goda kakor - testa dessa!!
Blev en favorit och jag kommer definitivt ge mig ner i helvetets sjunde krets för mer!

Kärlek och harmoni!


nina

Hahaha du är ju för skön. Får se om jag vågar mig på helvetskakorna en dag. TACK för att du la in receptet



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/


AliasLillaMy

Hm, jaa... provar du och kommer på något fiffigt trick för att inte förlora förståndet så får du gärna dela med dig. maken har nämligen blivit beroende :)

helt egoistiskt att lägga ut receptet alltså!! hoppas att någon stackars sate ska hjälpa mig i köket :)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?