Glad midsommar...

Sitter i soffan och ignorerar väderleksrapporten, vill liksom inte veta något om vädret. Hur det än blir så går ju midsommar av stapeln ändå. Lika bra att låtsas som ingenting å hoppas att den strålande sol som lyser nu på morgonen vill stanna. I köket hör jag det hemtrevliga ljudet av maken som svär när han nödvändigt ska göra egen majonäs och den skär sig. Roffe ligger i en solkatt på soffan och väntar ivrigt på att få gå ut, snusa på diverse stenar, proppa i sig maskrosor och skälla villt på björktrast, katter eller i brist på annat grannens barn. Själv ser jag fram emot en dag av mys, matlagning och goda vänner. Jag har gjort Slush på vodka, tropiska frukter och kokosmjölk som skopas ned i höga glas och avnjutes med sprite. Med en iskall slush i handen, en snus under läppen och ljuvliga dofter från kaprifolen på altanen avnjuter jag midsommar. I mitt hus, min oas, mitt hem...med mina vänner, älskad familj och ljuvlig make. Idag är sorgen lika långt borta som mörkret en norrländsk midsommar och dagen är hoppfull. Underbara Peter och rara mor ska komma hit och grilla kött från deras "frys-rensning" - det blir älgbiff och hamburgare bl.a.
Neej, nu ska jag titta till den svärande maken och släppa ut den ivriga hunden och så kan äventyret börja!!

Glad midsommar!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?