Semesterväder

Idag vaknade jag med en sång i mitt
hjärta och till ett strålande semester-
-väder!!... Sången gick i moll och regnet
strilar ned från en jämngrå himmel.
Trädet utanför mitt sovrumsfönster kränger
i vinden och fågelfamiljen vågar inte sticka
ut näbben. Det passar mig förträffligt!
Ingen tycker att jag är tråkig om jag vill
vara inne med mina tankar. Ingen ser
att jag gråter på morgonpromenaden.

Vädret, våfflor till frukost och en telepaterad klapp på kinden hjälper. Vädret kväver alla glada semesterfiranden som jag inte orkar med, våfflorna från en omtänksam make vilar mjukt i min tomma mage och en klappad kind visar empati från vänner långt borta. Magen är full av sagolika våfflor men tom på liv. Idag kan jag måla, baka eller ligga i soffan och titta på film. Sörja lugnt och metodiskt. Kika runt bland favoritbloggar, kommentera, vara social via tangenterna på min laptop. Jag kommer att repa mod.

Kärlek och harmoni!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Känns fint at kunna hjälpa, lite.

Du skriver så fint.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?