Präktig bakning

Ibland inbillar jag mig att jag kan verka präktig med allt
mitt bakande, pysslande och planterande...

Jag hatar präktiga människor!

Men det finns, som tur är, inte särskillt många...

I min värld upphör präktiga människor att vara just präktiga när de visar sig sårbara och har distans till sin präktighet. När de visar både misstagen och triumfen. När de kan skratta åt sig själva. Min kära vän Alexandra sa en gång:

" Guuud så präktig du är! Målar bakar och står i!
Men du har iofs ett förlåtande drag... Du kan
mycket väl ha målat runt byrån som står mot
väggen, köpt mix till kakorna och du har alltid
färg över hela dig när du målat. (Inte som i
Äntligen Hemma där de aldrig spiller.) Det gör
att du går från präktig till företagsam och då
slipper man hata dig."

Klockrent va´!?

Käraste Alex beskrev den felande länken som gör att jag inte behöver oroa mig för att ses som präktig. Jag snubblar, gormar och fuskar mig genom mina projekt! Om ni någon gång får för er att jag är präktig så finns ett motgift. Kika bara bakåt i bloggen och skratta med mig!!

Denna soliga dag har jag och maken kilat på stan, rensat ogräs och ätit på altanen.
Just nu sitter jag å väntar på att mina "Bajsbullar! ska jäsa...
Joo, de heter faktiskt bajsbullar!!
Äckligt namn, fula som synden men goda som om gudinnan själv bakat dem!!

Tjecklista "Är du präktig?":

*Är du petnoga och avkräver andra samma egenskap?

*Ber du andra om hjälp och gör sedan om för att personen
ifråga inte levde upp till din standard?

*Börjar många av dina meningar med "Men lilla hjärtat, vill
du ha ett tips?"

*Frågar du andra vad de gjorde igår för att själv få möjlighet
att räkna upp allt duktigt du gjort?

*Väntar du alltid på grön gubbe? (OBS! Helt ok om du har barn
med dig!)

* Tycker du på riktigt att "Frukt är godis"?

*Innebär ordet "Frossa" att ta vinegrett på salladen, för dig?

*Är du en sådan person som inte vill vinna 5 miljoner för
"man blir inte lycklig av pengar"?

*När en vän bjuder på AfterEight, tar du bara en halv och
påtalar att det blir för sött annars?

*Ringer du till dina vänner, dagen efter en jättefest, och
talar om att du gått en stärkande promenad och knypplat
en duk på förmiddagen?

Om du svarat ja på mer än 3 av dessa frågor är du på god väg mot präktighet!
VARNING!

Kärlek och harmoni!






♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Jag känner mig ganska så präktig själv ibland. Men det blev inte så många "ja" på din checklista så jag är kanske inte så präktig heller ;)



URL: http://bambi.blogg.se/


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHA UNDERBAR lista.

Jag får ibland höra att jag är prkätig. KÄnns ju inte så positivt. Men då har jag tänkt att jag är nog präkitg på ett bra sätt, det tycker jag iaf själv ;-).

Efter att ha läst listan så förstår jag liksom både du å Bambi att jag faktiskt inte är det.

Du är bäst!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Matilda

Hahaha. Lista ala Julia. Du är klockren, vännen! Ska vi ta en vinlunch på fredag och fira din semester? :)



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?