Loppis, vampyrer och vin

Dagen har varit lång och händelserik. Jobb, en loppisrunda på lunchen
och avslutningsvis vin med finisarna (Sofie & Matilda) följt av bio.
Valet av film var förutbestämt - vi var laddade för Eclipse och blev
inte besvikna. Tillsammans med tonåringar frossade vi i kärlek,
monster och vackra människor. Kände mig som 15år igen :)

Dagen har dock tagit musten ur mig. Jag längtar efter att bara va´
hemma, njuta av utsikten från mitt vackra fönster i sovrummet efter
en lång sovmorgon. Jag vill vara social, jag älskar alla mina nära och
kära, men jag orkar inte så mkt åt gången. Inga stora engagemang
eller partyn. Inga projekt. Jag vill vara, bara vara. Jag vill baka, blogga,
påta i trädgården och gråta en skvätt. Jag har faktiskt inte gråtit än.
Har inte velat stanna av tillräckligt länge. Nu pockar behovet på.
Jag vill sitta på min altan, äta pyttesmå jordgubbar ur landet, glädjas
åt allt det vackra och gråta förtvivlat.

Jag vill bjuda mina vänner, bröder och underbara flickvänner på kaffe
å hembakt, surra en stund och sedan återgå till min glädje, lycka och sorg.
Jag ska pussa på maken, bära de röda skorna som gör mig glad och gråta
in i mina nya kökshanddukar.

Jag älskar er alla men i helgen åker jag ingenstans... iallafall inte planerat.
Jag festar inte och jag startar inga sociala projekt. Bli inte ledsna på mig.
Jag har bara så mkt jag behöver göra och gråta är högst upp på listan.
Nu lämnar jag er (för idag) med bilder på mina fantastiska fynd!!

P.s. Jag är djupt tacksam för alla nya läsare. Ni är ett av glädjeämnena som får mig
att le varje gång jag loggar in!! Bered er på massor med präktiga bilder på bakverk,
blommor och kaffekoppar framöver för i helgen ska det mysas!! D.s.


Röda skor blir man glad av, det har jag å Alexandra bestämt. Jag letade
efter ett par i hennes storlek för att ge i "välkommen hem present"
men de hade inga i hennes pyttelilla storlek :(



Pyttesmå är våra första jordgubbar men vackra!


Detta är vad jag kallar fynd. Blir glad i själen av denna kakburk med pioner på
och bara 30kr kostade den!!


Dessa mjuka karameller till kökshanddukar hittade jag på en Loppis i Piteå!


Dagens kanske bästa fynd är ändå denna klänning som jag fann på Myrorna.
135kr pyntade jag för denna skönhet som är från London. Helt ljuvlig!!


Kärlek och harmoni!


Sofie

Tack för igår! Galet fin klänning, Julia! Fr.o.m nu ska jag bli stammis på Myrorna! Kram till Dig!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?