Koka soppa på en spik

Idag har jag noll och intet att tillföra världen.
Iallafall i form av ord.
Det har hänt så lite.
Jobbade, kom hem, fick pankaka av maken, maken leker med vännen Martin.
De spelar väl Tv-spel - det låter misstänkt på ljudet: Pip, pang, tjoff, eeee, eeee, eeee och pip igen.
Å jag då, jag cyklade på macken å köpte snus, en tidning och en påse karameller...
Mer spännande blir det alltså inte.
Sorry! Men jag ska kanske ta å tota ihop någon typ av lista.
Jag gillar listor...
Inspiration infinner sig inte.

Så vad jag lämnar er med, för idag, är den sedvanliga listan.
Denna gång listar jag saker ni kanske inte visste om mig:

1./ Mellan 2:an t.o.m. 6:an gick jag
kristen friskola. Med allt vad det
innebär som morgonbön, lovsång
och bibelord att öva in varje vecka.


2./Jag har varit Skellefteås Lucia en
gång i tiden. Något jag knappt talat
om för någon för än nu - för pinsamt.
Jag kan visserligen hålla ton men
jag vet oxå att de flesta fördommar
folk har angående denna "tävling"
har mkt sanning i sig.

3./ Jag har tvättat, inte mindre än, tre
mobiltelefoner i tvättmaskin. Tappat
en telefon i en toa jag precis kissat
i och badat med ett okänt antal. Jag har
även lyckats köra över en telefon med
skoter.

4./ Jag och min make var "bara vänner"
när vi träffades, tills jag bryskt knuffade
ned honom på en säng, grenslade honom
och hånglade upp en rätt överraskad
blivande make.

5./ Jag har en tvångstanke... Jag får för
mig att jag kommer att skrika pitt varje gång
jag är i en kyrka eller på annan "helig" platts.
Har än så länge lyckats behärska mig...

6./ Jag byggde en luftballong, som barn, och
var på väg att testa den med lillebror som
testpilot från 3:e våningen. Farkosten bestod
av en papplåda, en sopsäck uppblåst med dammsugare
och garnbitar som kopplade samman komponenterna.
Besättningen bestod av min 3-åriga lillebror med
hockeyhjälm på huvudet....

------------------------------------------------

Ett litet axplock av saker många inte vet om mig. Haka på vetja!
Lista grejer om dig själv, på din blogg, som av olika anledningar
aldrig kommit upp. Eller kommentera här hos mig! Jag ser fram emot
kul läsning!!

Kärlek och harmoni!!







Sofie

Rolig lista, jag ska nog haka på och lista knasiga saker jag har gjort. Men först skulle jag vilja göra ett tillägg till din lista: Hur många vet att du har tävlat i Kvitt eller Dubbelt i SVT? (om det är hemligt så får du ta och radera denna kommentar :-)



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Julia

Ingen typ....

Det är iofs ingen hemlighet men heller inget jag skyltar med ;)

...din lilla skvallerbytta! :)

Kul att du hakar på, hoppas på att få läsa något smaskigt!

Kram!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Matilda

Jag ska genast skriva ett inlägg. Måste bara komma på saker ingen vet först.

Just ja! Fyller hon den 23 eller fyller hon något annat datum? Hjalle vet ingenting... Tänkte börja försöka styra upp oss (=hjälpa Hjalle) gällande komma-ihåg-datum-för-födelsedagar. Vi tar det en annan fredag:) Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?