Kaffe = Guds gåva till argsinta människor

Lika hett som jag hatar min symaskin ääälskar jag kaffe!!
Om gudinnor finns så dricker de garanterat denna delikata
dryck!! Jag kan sätta i mig 7-8 koppar om dagen av det svarta
guldet. Serverat i utsökta, efter humör utvalda, muminmuggar.

Egentligen skulle jag förmodligen dricka kaffe ur en åsnas röv
om det var det enda sättet för mig att inmundiga kaffe. Men får
jag välja så blir det ur en muminmugg. Jag diskriminerar inte
på muminmuggsfronten bara för att jag kallar mig LillaMy. Inte då!
Jag dricker glatt ur snusmumriken, sniff eller muminmamman. Men
Stinky och Morran sparar jag till dagar som börjar med en katastrof.

Jag råkar ut för katastrofer nu och då.
I morse tex, så slog jag tån i tröskeln jättehårt!!
Maken vet enkelt vilket humör jag är på när jag sitter
och dricker kaffe, med smalnande ögon och Elisabet-Höglund-Hår, ur en grå mugg med en arg liten svart figur på... Hans glada morgon humör göre sig icke besvär.

En fantastisk sida m. kaffe är att det kan användas som ursäkt för dåligt humör.
Jag kan surmulet mumla att "jag inte fått kaffe än" om någon gladlynt kollega
dristar sig till att fråga varför jag ser moloken ut.

Kaffe passar underbart till snus oxå, visste ni det?!
Jag sänder en tacksamhetens tanke till Kaffe-gudinnan för att hon välsignat mig med stark mage medan jag sörplar dagens sista kopp.
Kan inte bärga mig tills imorgon då jag får brygga dagens första kopp, välja mugg och sätta mig på altanen - det är lyx!!

Kärlek och harmoni!!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag sitter å här å ler stort när jag läser dina väl valda ord. Jag beundrar din förmåga att formulera dej å inte minst se humorn i vardagen.

Nu vill JAG OCKSÅ ha muminmuggar att välja efter humör. Verkar ju skitbra.

Men förmodligen skulle muggen med Morran bli sunkig snabbt... mitt morgonhumör är ju inte det bästa...



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


juanna

Åsnan är säkert tacksam för att du valde muminmuggen!

Höglund hår. kan du dansa oxå?



När jag var ung och vacker sysslade jag med samma sport som Höglund. Hon sminkade sig alltid innan hon satte sig på tävlingshojen - efter fem mil va skiten borta.



URL: http://www.fruntimmersbloggen.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?