Byggare Bob kan slänga sig i väggen

Den lille dryge killen har ju hjälp av Skopis, Sopis och Sågis....
...eller vad faan dom nu heter.
De heter vad de gör, det vet jag i alla fall.
(Det vore som om jag skulle heta Gormis eller Snubblis.)
Men nu hamnar jag på ett sidospår känner jag.
Ska försöka lämna barnfigurerna ifred denna fredag och istället berätta vad Byggare My har tillverkat idag!!

Eftersom jag missunnar fåglarna, och den jättelika (och säkert illonda)
haren, våra jordgubbar bestämde jag mig för att bygga en ram som jag kunde
fästa nätet i.
Människor i min närhet har kommit med diverse, goda (läs: puckade),
ideér på alternativa sätt att beröva fåglar (och monsterHaren) lyckan att få mumsa
djupröda jordgubbar.
Ett populärt tips har varit fågelskrämma...
För det första så blev inte monsterHaren rädd när Rolf rusade mot honom
vilt skällande så jag tvivlar på att en uppstoppad gubbe skulle skrämma honom.

Dessutom tycker jag att fågelskrämmor är JÄTTEläskiga.
Lite som Jesus på korset med utsträckta armar med,
undantag från pinnen i röven och den läskiga hatten.
Jag kan ju iof göra en hemtrevlig fågelskrämma - sätta på han/hon en rosa
T-shirt och ett par gulliga leggings, men jag antar att de heter vad de gör.

FågelSkrämma!!

Därav det läskiga utseendet. Med min utstyrsel skulle de ju heta
FågelGULLA och då går ju poängen om intet....

Frånsett andra galna ideer, (såsom: sitta i buskarna med en trumpet och tuta
i hopp om att "Ge faan i jordgubbarna" ska bli betingat och kopplat till
öronbedövande trumpetning), så återstod alltså jordgubbsnätet och tillika ramen
jag nödgas bygga till detta...

Jag köpte en såg i butiken granne med mitt jobb och stoppade både den och
Rolf i cykelkorgen.
Eftersom himlen behagat öppna sig och vräka ned vatten
trampade jag på i god fart med kallt vatten rinnande ned för min frusna lekamen.

Tanken på rubrikerna i Expressen,
"Liten hund vid namn Rolf dödad i trafikolycka av såg", föresvävade mig.

Men jag såg bara, framför mig en såg komma körande i en bil och
mosa Roffe, vilket kändes osannolikt, och jag trampade på hemåt.

Åtta kilometer senare och halva Bottenviken i min urringning var vi hemma och kunde
börja såga. Vilken djävla tur att jag köpt en såg va´?!
Jag määääätade noga, jag sååågade noga och jag skruuuuuvade noga.

Nu är ramen och nätet på plats och jag måste säga att det ser...
...helt vanskapt ut!!!
Inte snyggt någonstans. Snett, rangligt och grotesk är min skapelse.

Men nu åker jag till Piteå och skiter i den missprydande vageln i min trädgårds öga.
Att min trädgård är besudlad av mitt eget verk kommer inte att störa min nattsömn.

Kärlek och harmoni!!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHAHAHA du fick ner mig på rygg din jäkel.... HOHOHOH

Min hatt har RAMLAT AV MIG t.o.m

Du bara föööör skön alltså.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?