Vrålbabianen föll som en fura!

Jag varnar er!! När ni släpper garden och dansar frammåt m. små käcka steg, det är då det händer!!!

Jag är ordentligheten själv!! Åtminstone när det kommer till fotbeklädnad!
Ordentliga, varma, gore-tex kängor med rustik gummisula (märke Salomon) pryder nästan alltid mina fötter!
Även om de svårligen kan kallas glamorösa så är de nödvändiga när man har en 45min promenad till jobbet och det är fucking svinkallt i fucking sibiriska norrland!

I morse hade dock den ljuvliga maken erbjudit skjuts som tacksamt mottogs utan större protester eftersom jag är (let´s face it) förlamande lat!

Glatt stack jag alltså fötterna i mina små nätta vinter-finskor och satte mig i bilen.
(Man vet att man inte har mkt glamour i livet när man känner sig som Victoria Beckham pga ett par vinterstövlar med klack. Men de låter så glamourösa när jag går... klock,klock,klock!!)

Glatt nynnande trippade jag alltså in på jobbet, han ta ca 11,5 steg innan jag upptäckte att fötterna inte alls fäste på underlaget!! Som en skadeskjuten gnu fröll jag som en fura efter (vad som kändes som en evighet eller åtminstone 4 minuter) ha sprattlat vilt, fått tag på en skyltdocka som jag tog med mig i fallet och oefterhärmligen dråsat i golvet som en härva av armar, ben och skyltdocka!!!

Som tur var kom ingen av åskådarna till skada (oh yes, det fanns många åskådare...) men de såg rätt överraskade ut och hade fullt upp med att hålla masken.
Som tur var lyckades de hålla inne med gapflabbet vilket förmodligen räddade deras liv och anlade en bekymrad min. Ledbruten slank jag iväg för att slicka mina sår...

Kontenta: Ge tusan i de vackra skorna om ni bor i piss-djävla-svin-kalla norrland!

Kärlek och harmoni!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?