Bajsande mini-hund stoppar trafiken!!!

Rolf, min älskade lilla (bångstyriga) vovve övar på "ute-bajsning"....
Det lilla odjuret trippar glatt bredvid mig.
Fåglarna kvittrade inte (för det var svinkallt) men jag hörde dem för mitt inre.
Vi var på väg hem från jobbet där jag slitit hårt och Rolf sovit, som den lilla suss-gris han är.

Blir alltid lite stressad när jag ska gå över infarter och det kommer bilar. Vill liksom he´mig ur vägen så bildårarna inte ska göra mos av mig och valpen! När vi skulle korsa infarten till Jysk snabbade jag på mina steg, för det vet ju alla att människorna som ska till Jysk är helt galna...
Tänkte för mig själv "Vad får man om man korsar en helt vanlig bildåre med en galen Jysk-shoppare?"

Kom inte fram till något vettigt svar på hur en sådan mutation skulle kunna se ut men stressade upp mig av bara tanken...

Plötsligt går det tungt...
Jag drar i kopplet lite otåligt och vänder mig om för att säga åt Rolfatt sluta tugga på snöklumpar.
Tyckte att om han promt ska tugga snöklump så finns det "plenty" på andra sidan infarten till Jysk där vi är säkra för Galna Jysk-shoppande bildåre-mutanter!!!

Den stackars lilla vovven tittar på mig med förebrående ögon där han sitter ihopkrupen och "unloadar" (bajsar) så gott det går när matte sliter i kopplet.
Snabbt beslut...!
Ska jag slita/släpa hunden i "bajs-position" över till andra sidan och riskera att traumatisera honom för livet?
Eller ska jag låta honom bajja klart och riskera konfrontation med Stollarna bakom rattarna som redan tuggar fradga? Kö har redan bildats...

Jag släpar den bajsande hunden med mig och ser honom lämna små förskräckta "pluttar" efter sig!!
Än en gång ger han mig en förebrående och förorättad blick och trippar vidare.

Antingen är han i chock just nu eller så ruvar han på en hämd...
Fortsättning följer!!

Kärlek och harmoni!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?