Vecka elva

Dan före dan före dopparedagen!!...och LillaMy har en hygglig dag.
Klockan är tio i två och jag har ännu inte skickat upp frukostfilen.
Yey, hejja mej!!
Jag har precis proppat i mig den mest osannolika kombinationen av
födoämnen som jag intagit denna delen av graviditeten:
ÖLKORV OCH MJÖLK!!
Rätt knäpp lunch men magen KRÄVDE det och vem är jag att hålla igen då?
Med tanke på att jag tappat kilon istället för att lägga på mig dessa första tre
månader så nekar jag just nu aldrig magen vad den vill ha. Det är så sällan som något
känns gott.

Jag och maken har skojjat om denna graviditet i ordalagen: "Två till priset av en"
Jag börjar dock känna att jag gott och väl betalar priset för båda två.

Idag går vi in i vecka elva och tvillingarna är stora som clementiner. Alla anlag finns där.
Nu ska de växa på sig och utvecklas färdigt. Förra veckan bildades nagelbäddarna och i veckan
börjar små naglar växa fram. Könsorganen bildas men ännu kan man inte se om de är pojkar
eller flickor. Eftersom vi är rätt säkra på att det är enäggstvillingar så lär det bli två av samma
sort i alla aspekter. De har ju samma DNA :) I övrigt så bryr jag mig väldigt lite vilken sort det
är. Jag vill ha den friska sorten om jag får välja. Vi ska INTE göra fostervattensprov. Jag tycker inte att man bör göra det om man inte vet vad man ska göra med informationen. Jag skulle inte göra en abort vilket gör dessa tester onödiga. Det får bli en överraskning vilka små individer som ska flytta in i våra liv och älskade kommer de att bli oavsett.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?