Välsignelsen

När jag är tacksam har jag en tendens att falla in i mitt
gamla, frireligösa vokabulär. Just nu är jag välsignad med:

* Underbara svärföräldrar som hjälpte oss att
beskära våra gamla knotiga äppelträd. Jag gillar
egentligen knotor och vildvuxenheten men jag vill
att mina träd ska må bra. Då är svärfar, tillika
trädgårdsmästare, en välsignelse.

*Ett överflöd av äpplen. En rikedom att betrakta,
smaka och njuta av. Äppeldricka, äppelkaka,
äppelmos, äppelpaj och äppelmarmelad... Finns
det någon anrättning som inte mår bra av äpplen.

* Kräftor, lantbröd, västerbottensost, västerbottenspaj,
snaps och ljust öl!

* Goda vänner att äta kräftor med! jag fick stå för
efterrätten som blev en chokladBrownie med
lakritskolarippel och en klick grädde.

* Ljuvliga Cilla, en arbetskamrat till maken, som
jag hade äran att bjuda på äppelpaj idag.

* Vedspisen i köket som sprakar hemtrevligt och
skänker ljuv värme medan vi pratade bort några
timmar och mumsade äppelpaj a´la "Farmor Anka".

















Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

UNderbart. Det bara skimrar lycka och idyll och glädje om hela inlägget. Vackra bilder på äpplen.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Cilla

Du är ju för gullig! Jag tycker det är jag som fått äran att njuta av en delikat äppelpaj vid den sprakande brasan med trevligt sällskap!

Den påminde onekligen, precis som du sa, om en paj direkt från farmor anka eller mormor på höga berget! Vacker och god!

Kul att få börja lära känna dig! =) Jag hoppas på ett snart återseende!

Tack också för de smarriga tekakorna! =D

Kram!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?