Fullständig frossa

Jag älskar brunch. Det är nog mitt favoritmål
alla kategorier!! Denna förmiddag hade jag bjudit
vänner och familj på söndags-brunch för att tömma
frysen och samtidigt få en anledning att träffas,
surra och slappa. Vädret hjälpte till med grå himmel
och regn som på beställning. Kan ni tänka er någon
bättre aktivitet en regnig söndag än att stoppa huvudet
fullt med scones, bagels, brownies, småkakor och tårta,
i goda vänners lag??

Tårtan är en hybrid mellan en klassisk pinocciotårta och min bejublade
chokladpavlova-tårta som förgyllt många kalas!! Den är fylld med grädde
och röda vinbär och toppad med grädde pch gårdens hallon.
Pinocciotårta är en tunn sockerkaksbotten med ett marängtäcke.
Min variant blir istället för spröd och lätt, kladdig och seg av all mörk choklad.
Perfekt till gräddens mjukhet och bärens frächa sötma!!



I mina engelska scones har jag blandat mörk choklad och färska hallon.
Till både dem och mina bagels serverades 4 sorters marmelad och färskost!




Brownie bitarna hade jag vett att dela, annars hade ingen vågat smaka
då de är ganska mastiga och hotar förstöra aptiten på allt annat.


Diverse småkakor och cupcakes! Dessa macarones har
violsmak och är en av mina favoriter.



Frukt- och nötbröd bakat på surdeg


Till allt det söta krävdes något salt att bryta av med. Denna omelett är
ugnsbakad och fylld med diverse rester: Några baconinlindade starka
korvar och tomater fyllda med het bönröra och fetaost!


Till detta dracks det massor av kaffe och saft.

Tack alla som kom denna ruskiga söndagsförmiddag!!





Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ååååå varför har JAG inga vänner som DU. Du måste vara världens mest omtyckta vän. Allt såg helt underbart gott ut.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Alex

Jammi, jammi, jammiiii!! Den värsta sockerkoman har lagt sig, men det behövs knappast någon stadig middag ikväll. Tusenpussar kära Julia - det var sannerligen bästa tänkbara sätt att spendera en regnig söndagsförmiddag.



URL:


Julia

Nina: Du HAR en sådan vän!! :) Du bor bara lite väl långt borta! Du har dock en stående inbjudan.



Alex: Tack kära!!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Jenny Andersson

vilken festmåltid



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?