Dagens outfit...under 500kr!

Jag har en liten plan.

(Jag får nästan lust att gnugga händerna och utbrista ett
ondskefullt "Muahahahahaaaaa"
men planen är varken ondske-full eller spektakulär
så det passar sig liksom inte...)

Planen består i att öppna upp min, högst oansenliga,
garderob för er och visa vem jag är visuellt. Jag har
nämligen, på gamla dar, upptäckt vem jag är. I alla fall
när det kommer till kläder och stil. Eftersom jag, i.o.m.
denna revolutionerande upptäckt, har blivit lite peppad
på kläder osv igen tänkte jag lägga till en kategori med
outfits!!
* Paus för att överaskat dra efter andan*

Det kommer dock inte att handla om några fashionabla
stordåd men de kommer att ha min egen lilla kryddning.
Tanken är att inga av mina outfits får kosta mer än 500
bagis. Egentligen skulle jag klara mig med 300 spänn om
det inte vore för mina favorit Jeans som kostade 399kr.

Min, nyupptäckta, stil kommer att vara en blandning
av 50-tal (randigt, rutigt, prickigt, höga midjor och klädda
knappar) och den bohemiska stilen (storblommigt, lager
på lager, spetsar, pasteller och löst sittande plagg).
Som en del i denna stil finns min outgrundliga fabelesse
för klänningar både till vardags och fest.

Outfit-kategorin kommer alltså att ha temat
"Rea, second hand och ärvda plagg som smickrar en kurvig kropp"

Idag skulle jag publicera den första av dessa outfits.
Jag bar nämligen en sjukt bekväm, svart långklänning från Ellos rea (139kr), ett par stickade strumpbyxor från Lindex rea (20kr), mina "fusk-Uggboots" (299kr) och en sjal som varit vår gamla köksgardin (gratis). Till det ett par stora lila örhängen från Indiska (födelsedagspresent = gratis).
Men naturligtvis glömde jag mobilen på jobbet och planen gick om intet!
(Piss!!)
Jag kan absolut inget om mode eller kläder men jag gör detta som terapi. Ett sätt att bli vän med min kropp... och för att det skulle vara roligt. Snart kommer mitt första "Dagens outfit"...under 500kr!


Jenny Andersson,Skellefteå

vilken rolig ide,blir kul se bilder



URL:


Matilda

Jag längtar att se din nya kjol! Jag tror du kommer se alldeles undebar ut i den! Och jag längtar tills vi får ta våran hjälpa-varandra-med-garderoben-dag! :) Kram kram fina du!



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?