På väg mot en mer positiv syn på min kropp

Här kommer min lista på tre grejer jag tyker om med min kropp:

* Mina händer. De är små med korta avsmalnande fingrar
och de är starka efter flera år som massör.

* Mitt hår. Vildvuxet, mörkt och långt. Värmer när dagen är
kall och är perfekt om man ska headbanga på konsert.

* Formen. Oavsett vikt har jag alltid haft en tydlig midja och
mjuka former. Rundad liksom. Jag gillar rundade former :)

Jag uppmanar er verkligen att haka på!! Jag fick ta mig en ordentlig funderare innan jag fick ihop listan och det var nyttigt. Det finns duktiga människor som redan förstått nyttan av detta (you know who you are!) och det beundrar jag verkligen!! Det finns en poäng med att visa sig själv och sin kropp lite ömhet. Genom åren har jag pratat ihop många timmars skitsnack om min kropp. Till vilken nytta?
Vad har jag fått ut av det? Nu ska det bli ändring!!


Alex

SÅÅ bra, jag ska verkligen anstränga mej för att haka på kampanjen "inte ett ont ord om min kropp". Inledningsvis en månad, men förhoppningsvis ett liv. Mina tre bästa saker:

1) min kropp är frisk och stark och funkar så gott som alltid precis perfekt

2) när jag ligger på rygg och sträcker upp ett ben i taget mot taket ser de fantastiskt välsvarvade och muskulösa ut

3) jag är helt proportionerlig och minskar/ökar precis lika mycket över hela kroppen varje gång jag rör mej neråt/uppåt i vikt.

Puss på dej Julia för en bra idé. Och puss på dej kroppen för ett bra partnerskap!!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?