Ömheten

Vår fastighet heter "Ömheten 4"
Ett otroligt vackert namn om ni frågar
mig. Det bara hette så, helt av sig själv.

Ömhet är vackert... och viktigt!
Utan det är alla relationer dömda.
Om vi inte kan se på varandras
brister med ömhet. När maken rapar
så det fladdrar i gardinerna utan
uppenbar anledning ser jag på honom
med ömhet. När jag fiser i sömnen
så jag väcker mig själv, hoppas jag
att han ser med ömhet på mig.
Åtminstone för det mesta.
Annars skulle vi inte kunna leva
tillsammans.

En, eller flera brister kan vara
störande, och man får störa sig
på varandra. Men om man inte kan
se på hela människan med ömhet
så får man reta sig på varandra
hela tiden. Hela dj*vla tiden!
Det är minst lika viktigt att visa
sig själv lite ömhet. Se på helheten,
som är jag, med ömhet. Inte bara
se brister och fel. Ge sig själv
lite spelrum. Jag jobbar dagligen
med att visa andra och mig själv
ömhet. Inte ha taggarna utåt, inte
se felen innan jag sett helheten.
Det är svårt, men viktigt!

Idag har Ömheten 4, bjudit på
sina godsaker!

Hallonsnåren växer runt hela Ömheten och gav idag 1 liter mums


de åkte ned i stora pannan...


...tillsattes 500g syltsocker å kokades 15min...


...varefter de smaksattes med vitchoklad och lime och häldes upp!


Sagolik, klassisk hallonsylt med vitchoklad och lime!!
Ibland är jag så fiffig att jag skrämmer mig själv :)


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Underbart skrivet.

Jag läser många bloggar. Många skummar jag liksom igen. Men dina rd vill jag läsa vartenda ett. Du skriver fängslande och spännande. Och fint.

Å så överträffar du dej själv med en sagolik sylt som JAG vill både göra och ha.

Jag gillar din blogg så jävla mycket. Å jag är helt säker på att jag skulle gilla dej ännu mer om jag fick träffa dej på riktigt.

Stor fet cyperkyss på dej Julia!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Jenny Andersson

det såg så otroligt gott ut med hallon,måste nog försöka mig ut och hitta vildhallon.

Vitchoklad och lime lät himmelens gott.



URL:


Julia

Nina: Jag tror aldrig att jag fått en så fin kommentar eller komplimang någonsin!!

Du kan verkligen konsten att lyfta humöret och få mig att känna mig värdefull.

Konstigt att du, som jag aldrig träffat, skulle bli en källa till så mkt glädje! Men det är du!

Jag är glad att du finns, insprirerar och glädjer just mig :) och så många andra!

Du är ljuvlig!!



Jenny: Du har inte ätit hallonsylt för än du provat denna!! Kram!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Jenny Andersson

ska nog försöka bege mig ut och plocka både hallon och blåbär.

Hörde en som hade vitchoklad i blåbärsmarmelad eller var det sylt



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?