Murken och purken

Hela jag är i behov av renovering.
Känner mig sliten. Varenda litet
sår eller finne blir infekterat och äckligt!
Alla hålen i öronen är infekterade, variga, bultande och ömma.
Ett litet sår på foten har blivit något av ett problem.
Om det inte slutar vara sig så är det risk att jag måste ta tag i att ringa vårdcentralen.

Jag hade telefontid med min doktor idag (visste inte om fot-problematiken då) för
att prata om min situation, min nedstämdhet och eventuella lösningar. Jag påpekade
att min kropp för krig mot mig just nu och att hela systemet känns slitet.
Det resulterade i att hon föreslog sjukskrivning, jag ville jobba eftersom jag tror mig bli galen av att gå hemma å fundera, varpå vi enades på halva vägen var. Hon sjukskrev mig på halvtid i två veckor och sedan får vi se... Det känns okej med tanke på alla tårar som rinner i tid och otid.
Jag ska jobba fyra timmar om dagen, mellan nio och tretton.

Så var det med det. Dessa två veckor ska jag sköta om mig minituöst, promenera med Rolf och börja äta vitaminer igen. Helrenovering istället för nödslakt :)
Kanske ska jag prova min nya "näskanna"...??





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?