När regn väntas tassar LillaMy på lätta fötter



Bakade en egen variant på tekakor igår, med morötter i!
Blev
våldsamt gott!! Sedan förflöt kvällen, och natten, såsom bara
en semesterkväll/natt kan förflyta. Jag plockade i diskmaskinen,
diskade pannor och stora skålar för hand, laddade kaffebryggaren med
nymalet kaffe och en nypa kanel. Sedan paketerade jag de ljumma
tekakorna, organiserade några skåpar i köket, städade undan och
plockade ur diskmaskinen. Fram på småtimmarna tassade jag runt
och plockade, städade och pysslade, förberedde för frukosten och
bläddrade i kokböcker för inspiration. Make och vovve
sussade gott på övervåningen. Väderleksrapporten lovade
regn hela denna dag och jag ville börja dagen perfekt med en kopp
svart java, nybakt tekaka och städat kök. Nu sitter jag här, bland
kokböcker i höga staplar, starkt kaffe och dofterna från gårdagens
bakning fortfarande tydlig. Jag önskar att jag kunde avsluta alla dagar
som jag avslutade gårdagen för att morgondagen ska börja lika
harmoniskt som denna. Regnet låter vänta på sig men hänger i luften
och den grå himlen lovar regn, rusk och pyssel inomhus.










NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?