Fly in i en film

På väg hem från bion hamnade jag
i en film. Kråkor kraxade i trädkronorna,
mörka moln jagade fram över himlen
och vinden dånade. Jag öppnade jackan,
släppte lös håret och lät vinden piska
klänningen mot benen. Mitt ledmotiv
fattades dock. Jag strävar fram i livet
med Freddie Mercuri´s mjuka röst och
"Don´t stop me now" nynnande i mitt
inre. Nu fattades han mig. Ändå var jag
varken rädd eller ledsen. Jag njöt av
scenografin som moder jord givit min
promenad och vinden fick mig att vakna.

Freddie är saknad men ibland är det skönt
att låta det blåsa runt benen, fladdra i jackan
och ruska i håret utan sång och glada melodier.
Man kan låtsas att man är en superhjältinna
på väg för att rädda världen, eller en detektiv
som grubblande stretar fram i vinden. Det kan
vara skönt att hamna i en film.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?