Söndag kväll...

Jag och maken har stylat lägenheten, promenerat och sett en godkänd film.
Nu återstår att ladda inför jobb imorgon. Vanligtvis är jag ledig sjukskriven måndagar men denna vecka blir Tisdag jobbfri dag. Fine by me!!

Är det bara jag eller är det fler som får en lätt ångest på söndagkvällar? Man står inför den nya veckan med alla sina krav och undrar om man inte ska ta och bita av sig pulsådern så man slipper ta tag i den. Nu mår jag visserligen så pass bra, dessa dagar, att ångesten blandas med ett mått tillförsikt! Kanske kan denna vecka bli en fantastisk vecka!

Vi har ju köpt vårt hus! Jag får frossa ohämmat i inredningstidningar och fundera över vilka sorters blommor jag vill ha i vår trädgård. (Tur att svärfar är trädgårdsmästare, jag lyckas ta livet av det mesta som växer...) Både jag och maken får lön till helgen, vi har ju inte haft två löner sedan.... få se nu... Aldrig!! Någon av oss har antingen pluggat, drivit firma (som inte gav någon fet lön precis) eller varit arbetslösa. Arbetslösheten har visserligen aldrig överstigit en månad men ändå.
Vi får alltså två löner vilket hjälper till när man precis köpt ett jättestort hus!!

Huset är som en förälskelse och det är overkligt att det är vårt!!
Köket är gigantiskt med vackert trägolv och charmig vedspis placerad i hjärtat.
Ett riktigt lant-kök som ska få golvet målat i en mjuk, ljus färg och luckorna lika så.

Vi har två månader på oss att flytta vårt pick och pack men mycket ska hända under tiden...
Jag ska, från slutet på maj, ta två hormonsprutor om dagen för att sedan åka till uppsala för en IVF-behandling. Direkt när jag kommetr hem så flyttar vi men jag kommer inte att få bära alls.
Kan bli bökigt... Än så länge njuter jag dock av tanken på vårt drömhus och det faktum att vi får uppleva sommaren där!!!

Kärlek och harmoni!!


N

Eller hur! Spelar oftast ingen roll hur rolig veckan kan tänkas bli. Söndagsångest- universelllt och ofrånkomligt. Tacka vet jag fredagar.



URL: http://bastasvangen.ratata.fi/


nina

Alltid söndagsångest, när jag jobbade.



URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?