Dubbel snubbel...



Jag har, ta´me djävulen ramlat igen!!

Jag och Roffe skulle gå till bilen
för att åka till jobbet. Plötsligt,
totalt utan förvarning, dråsade
(märk väl dråsade, inte halkade
till lite sådär pimpinett, utan dråsade)
jag i backen. Det var bara guds
försyn att jag inte landade på
hundvalpen! Min väl tilltagna stjärt
hade typ dödat honom på en
nanosekund! Tänk vilken knäck för
självförtroendet!!

Någon: "Hur dog er lilla hundvalp då?"
Jag: "Jag dödade honom med röven!"

Hursomhelst!!... Jag missade vovven
med en (röv)hårsmån...
Till Roffes oförställda förvåning
utstötte jag ett avgrundsbröl!!
Inget litet rosa, prinsessigt pip, utan ett bröl!!
Tänk på hur en brunstig tjur råmar
så har ni det audiotiva klart för er.
Efter att jag brölat klart, konstaterat
att jag missat Rolf och skyggt kollat
om någon såg mig, kravlade jag mig upp...
Rättelse: Jag försökte lyfta baken från backen
med resultatet att jag dråsade omkull... igen!!
Även denna gång räddade gud/ödet/centimeterna,
Rolf från en säker död och vi linkade ledbrutna till bilen.
Jag hade naturligtvis tänkt mörka traumat för maken...
Han har nämligen börjat proppsa på att jag bär hjälm,
a´la dagcenter, på väg till jobbet efter mina
många snubbelbravader.
Det gick sådär kan man väl säga... sådär!!
Det faktum att jag såg ut som en snögubbe var en smula misstänkt...

Kärlek och harmoni!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?