Jag = Klantighets ministern

Ni kanske tycker att detta föga kvalar in som nyheter i min blogg,
men då ska jag tala om för er att det skiter jag i!
Just nu är det detta som snurrar i mitt huvud och då är det bara för er att stå ut.

Jag insåg hur långt min klantighet tillåtits gå när jag häromdagen blev förbjuden av maken att använda Foppa-toffeln... Detta förbud är inte sprunget ur något behov som har med mode att göra utan han önskar skydda mig mot mig själv....

Foppa-toffeln är nämligen ensamt ansvarig för många av de olyckor jag råkat ut för som resulterat i fysiska skador. Jag tenderar att glömma att de inte går väl ihop med fuktiga underlag...

Ofta har jag setts runda ett hörn i rasande fart för att sekunde senare bara försvinna ur synfältet.
Vad som hänt då är att tofflorna släppt i den snäva kurvan, ofta pga av den höga farten, och jag dråsat in i närmaste golvställ eller väg som en mkt stor och tung säck potatis! Under årstider då fukt dras in på jobbet brukar jag ha en stående lårkaka och minst tre stora svarta blåmärkenpå armarna. Som make kan jag absolut förstå att det kan kännas kymigt att frun är blåslagen och det kan låta aningen skyldigt att skylla på Foppa...
Men är det ändå inte lite överdrivet att förbjuda en viss sorts sko??

Tydligen har han medhåll från mina arbetskamrater som glatt tagit på sig att skvallra om jag syns till med tofflor på fötterna och eldar på för fler förbud, de t.o.m. kommer med förslag på ytterligare inskränkningar av min frihet.
Allt för att jag tydligen skulle kunna ställa upp i valet som klantighetsministern...

Jag tänker låta er avgöra mina chanser i ett sådant val genom att framöver ge er små smakprov på min högst normala klantighet. Kanske kan jag övertyga maken om att mitt liv inte är i fara varje gång jag sätter på mig tofflorna...

Kärlek och harmoni!!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?