Bamsefar, Bamse-Far, Bamse Far!!

Här gick jag och trodde att jag börjat det förra inlägget med en Julsång...
How silly of me!!
Jag skrev "Hipp hurra för tomtefar, som e´så snäll och glad" i själva verket kommer sången från Klas Klättermus och går "Hipp hurra för bamsefar som e´så snäll och rar" inte ett rätt alltså!! (Förutom melodin men den hör ju inte ni, eller hur?) Hänvisar alltså till mitt kaotiska huvud än en gång och hoppas att ni har överseende.

I mitt stilla sinne undrar jag givetvis oxå hur många som upptäckte detta misstag?
Hur många av er lyssnade på Klas Klättermus som barn?
Själv var jag ( i 6-års åldern ) inne i en Klas Klättermus - era och lyssnade på mitt kasettband typ 20ggr om dagen...
Nu förstår ni kanske varför jag är som jag är... och varför jag har en kaotisk hjärna och varför denna melodi helt undermedvetet smög sig in mitt i min jullängtan.

Men som min vän Gry skrev till mig när jag klagat i ett mail (om min kaotiska hjärna): Det är bättre att ha en Hjärtlig hjärna än tvärtom...

Det tar jag fasta på och ger min vimsiga (men hjärtliga) hjärna ett välbehövligt break.
Kontenta: Ibland är det bättre att tänka med hjärtat och låta hjärnan vila - iallafall om man har en överdos sedan barsben av Klas Klättermus!!

Kärlek och harmoni!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?