Saknaden efter toaletten...

Kan vi komma överens om att "Grämelse bor i dårars hjärtan"?
Citatet kommer faktiskt från en bok med erfarenheter som sträcker sig över 2000 år - dvs bibeln och jag misstänker att det var lika sant då som nu.
Ändå är det så lätt att falla in i grämelse-beteendet!

I mitt fall - varför tog vi inte tag i badrummet tidigare? Då hade vi sluppit fuktskadan, sluppit vara utan dusch i 8 veckor och vid det här laget haft en fungerande toa!!
Ja, mina vänner...vattnet i vårt badrum är avslaget i väntan på hantverkare... som kan dyka upp eller inte dyka upp under nästa vecka...
Jag hoppas att ni förstår var grämelsen kommer in i bilden!

Nu ser ni framför er oss stackare som måste gå runt och hålla oss, eller i värsta fall kissa i vasken...
Nå nå nå, så illa (och ytterst förnedrande) är det inte - konsekvensen av avslaget vatten är endast att vi måste fylla vattenhinkar för att kunna spola... och tvätta ansikten och borsta tänderna i köket! Vardagsmat i mindre bemedlade länder alltså. Men icke desto mindre ytterst irriterande!

Det är något som händer när de basala behoven blir lidande - man förvandlas till... dear I say it?... en vampyrtant!! En förgrämd och illvillig energitjuv!

Jag jul-fantasten som vid denna tid på året alltid nynnar på en julsång och ofta pyntar granen redan i mitten på novenber har liksom inte funnit jul-glädjen och att pynta i byggdammet känns inte så inspirerande...

Nu finns det fler orsaker till min tvekan angående att satsa fullt på denna jul, orsaker som är tätt knytna till deppigheten tidigare i höst - men avsaknade av vatten på toan är inte en helt oviktig faktor...

Så träffar ni mig på stan med stripigt hår, omisskänlig odör, en vild blick i mitt blanka ansikte samt ett kroppsspråk som en galen gnu - då vet ni varför och behöver inte dra uppmärksamhet till min sorgliga uppenbarelse. Men i väntan på hantverkar-tomten...

...Kärlek och harmoni!

 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?