Grumpy old men... och vådan av att vara en "surgubbe-magnet"

Efter att jag orerat över vampyr-tanterna i inlägg efter inlägg så kommer nu ett inlägg om en långt vanligare varelse i min vardag - Denna varelse siktas ofta i trafiken, vid övergångsställen, i köer och i min hårda vardag.

Kommen ni alla som vill se en tvätt-äkta "surgubbe", om ni håller er i närheten av mig så har ni en 95% chans att stöta på ett praktexemplar. Var än jag är dyker de upp, och efter min "nära-döden-upplevelse medels rollator" i förra veckan ploppar de upp som ovälkomna finnar.

Jag försöker räkna upp mina tidigare illdåd för att utröna vilka hemska dåd jag utfört för att förtjäna en vecka fylld av dessa surkartar...
Jag har förståss inte skött mig klanderfritt på sista tiden men utifrån vad jag minns så finns det inget de senaste veckorna som förklarar denna oproportionerliga bestraffning...

Veckans Lista:
5 situationer du inte vill befinna dig i tillsammans med en surgubbe

1.
Vid ett övergångsställe och du har glömt trycka på "grön-gubbe-knappen" om du finner dig i en
sådan situation, sänk blicken och backa sakta därifrån... "or he will let his fury rain down on you!"

2. Bakom honom i en bilkö eller vid ett trafikljus. En surgubbe reagerar nämligen inte normalt i en
situation som kräver snabba beslut. Han anpassar sig inte utan bromsar sig ur situationen allt medan
bilen låter "puuuutt putt putt putt". Medan medtrafikanterna skriker osande eder "puttrar" han sig
fram i livet, surt övertygad om att han har rätt och alla andra har fel!

3. Bakom honom i Coop-kön när han fått betala 50öre extra per kilo för sina päron... Denna oförrätt
är i hans värld så grov att den kräver kompensation (i form av 50öre tillbaka) samt att kassörska
måste se mkt ångerfull ut. Händer inte bägge saker utan ifrågasättande kommer han att släppa lös
en storm av skit som träffar allt i sin väg. Samtidigt som du som står bakom gladeligen skulle ge
honom din sista 50-lapp om han bara packade sin gnälliga röv därifrån!!

4. I kön på sjukhuset för att få sprutan mot svininfluensan... Se tidigare inlägg!!
Förbaskade upplopps-benägna, konspirerande, lömska, käpp-beväpnade surgubbar!!

5. Bakom reklamations-disken på valfri butik... Ingen annan har mage att försöka reklamera en 4 år
gammal vara som han glatt använt dagligen - för att sen bli förolämpad när de inte får föståelse för
sitt problem. Den stackars personalen borde få medalj för att de inte knäcker käppen han står lutad mot för att sedan peka och skratta!!

Kärlek och harmoni!







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?