Saker som retar mig...

1./ Smörgåstårta....
Vilken utomordentligt pissig idé! Göra tårta av en smörgås...Stupid!!
Det är inte det att jag tycker smörgåstårta är äckligt - bara onödigt. Lika dumt som att göra en smörgås av en tårta - en så kallad tårtsmörgås. Låter det som en bra idé? Trodde inte det. För det är en pissig idé, men mannen bakom smörgåstårtan hyllas! Nää, vad är det för fel med att äta smörgås för sig och tårta för sig??
Jag kan gå så långt som till att säga att smörgåstårtan besudlar både smörgåsen och tårtan!!

2./ Människan på en viss elektronikkedja (ingen nämnd, ingen glömd men det börjar på expe...) som skriver deras skyltar! Tex. "Bärbar data till OS" (taget ur sitt sammanhang är det ju en helt obegriplig mening.) "Data" är inte kopplad till skärm och tangentbord utan ett annat ord för information!!!! Phu, kände att jag blev uppretad igen! Tidigare alster av denna marodör är tex. "Data REA"
- Jahaaaa, ni säljer alltså information?! Då skulle jag vilja veta vem som mördade Palme... Vad kostar det nu när ni har "Data REA"?
Eller tex. "Är du het, vi har fläkten" Ojojoj, han leker med flertydiga ord...hahaha! Nooot!

3./ Människor som kör i full fart mot korsningar eller utfarter. Man vet ju inte om de tänkt stanna och måste själv sänka farten!! Jag kör (moped) i godan ro på huvudled och blir skrämd av en dåre som i full fart kör mot utfarten och "tutar" ut med sina (bil)näsor lite för långt!! Det går bra att vara kaxig när man sitter i bil och jag kör moped va!?
Om jag vore Kung så skulle ni dömmas till livstid med en liten, men irriterande, sten i skon!! Skämmes!!

4./ TV-serien Prison Break!
Hello!... en Tv-serie som heter Prison Break kan inte fortsätta sändas 2 säsonger efter att de brutit sig ut!!
Det kallas att mjölka ett dött koncept! Samma vändningar avsnitt efter avsnitt....
Sluta i tid så får vi minnas den briljanta första säsongen med värme istället! Säsong 3 och 4 är lika onödiga som smörgåstårta och gör att man andas ut när det äntligen blir klart.
Visst, jag behöver ju inte titta om jag retar mig.... men just nu kikar jag och förundras över denna skamlösa "mjölkning" av en serie som var fräsch och nytänkande men som blivit som alla andra TV-serier som får gå för länge. Innehållslösa och förutsägbara!

5./ Svenska komedier (med undantag för Yrrolgängets "Ogifta Par" och "Tomten är far till alla barnen" med Peter Haberg.)
DE ÄR INTE SPECIELLT ROLIGA!!!!
Vilket är katastrofalt för en film i genren Komedi!
Kalla det katastrof-drama eller buskis men kalla det inte komedi.
Ni kan ju inte låta bli att smyga in "det svenska svårmodet" mellan snubbelhumor och gröna granar. Alla mår dåligt och det är synd om alla. Blir någon sugen på att skratta?? Svårmod är inte roligt!
Jag får mer lust att gråta över den stackarn som köper ett nytt hus, börjar renovera och allt går fel...
eller stackarna som ska göra ett provrörsförsök och lägger hela satsen på diskbänken...
eller stackars Rocky (i JönssonLigan) som hellre  vill äta bakelser än begå brott utifrån någon vansinnig plan...
eller de stackarna som "bara vill ha tur med vädret" (och visserligen får det) men allt annat går käpprätt åt helvetet!!
Jag inser att min humor kanske är av den torrare sorten men jag gillar när arga och onda människor gör sig illa. Snubblar eller får en spark i skrevet - det är roligt!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?