Vådan av att försöka överrösta kacklande tanter....

Är helt seriöst hes!!
Tanken jag haft angående "tant-invasionerna" (jag skrivit om tidigare) har iallafall varit att de kan ju inte fysiskt skada mig... Är säker på att de anat det och nu sitter och skrattar sina onda skratt. De var här så länge, kacklade så vildsint och slog dövörat till så ända in i vassen, att jag efteråt upptäckte att halsen var sårig och rösten lät som om jag pimplat whisky hela helgen.

Det kan oxå bero på att jag gick undan med jämna mellanrum och skrek in i en tröja för att lätta på det inre trycket...
Hur som helst gäller det att ha en taktik när de kacklande "hön-vampyrtanterna" dyker upp.
Kanske skulle man pröva det gamla hederliga tricket att ta sig en kopp sprit när man ser att de går ur bilen...
Eller så gör man det jag redan prövat - skriker (vrålar) in i valfritt plagg....
Eller så hämnas man i hemlighet. Exempelvis kan man torka si i rumpan med de plagg som senare ska packas ned i deras shopping kassar.... eller varför inte byta ut storlekslapparna och sedan skratta i mjugg åt deras min när de kommer hem och tror att de gått upp 10kg på lunchen... (He he he)

När de väl lämnat oss återstår nästa katastrof - katastrofen i hyllan. Jag överdriver bara måttligt om jag säger att det ser ut som att det har gått fram en orkan bland plaggen. Det ser ut som ett slagfält som jag ska städa upp efter. Men där slutar oxå likheterna med ett slagfällt. I krig är det åtminstone förluster på båda sidor. Här är det bara min svett som flyter, mina tårar som hotar att spruta och endast mina vrål som dämpas av textilier.
Det är endast jag som såras av verbala käftsmällar och bara deras onda skratt som skallar mellan väggarna.

Snart är det dags för gerilla-krigföring!
Ligga i bakhåll för vampyr-hönorna......

Kärlek och harmoni!!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?