Lagen om livets djävlighet och konsten att "slang-duscha"

Aaaaaallt ska skita sig samtidigt!
Det är lagen, lagen som äääger alla andra lagar. Som kissar på alla andra lagar med bred stråle och som livet liksom anpassar sig efter. Livet är "lagen om alltings djävlighets" bitch och anpassar sig istället för att kämpa emot!!  Detta mina vänner är annledningen till att din goda smörgås landar med pålägget nedåt när du tappar den!
Screw gravitation! Det är "lagen" som äger gravitationen och flippar mackan precis innan den med ett smask landar med mjukosten nedåt.

Även jag är lagens BITCH och blir urinerad på av lagen!

Låt mig för disskusionens skull dra några exempel...

Precis när jag stod och skulle ta min välförtjänta svala dusch en varm dag denna vecka släppte duschhandtaget!!
Inte på ett sätt som man kan acceptera, det vill säga att det släppte en dag och ingen skada var skedd. Nähä då! Den släppte och slang-stumpen som var kvar började slingra sig som en grälsjuk anaconda och spotta ur sig kallt vatten som om det inte fanns någon morgondag!!! Sedan slängde "lagen" en skruvboll som grädde på moset och tillika gick inte handtaget att skruva tillbaka!!
Nu i ekonomiskt ansträngda tider måste vi alltså prioritera att köpa ett nytt eller välja att duscha ur en slangstump så man måste liksom sikta med slangen och skölja ur håret bit för bit. Att duscha med en stark stråle kanske "tillfredsställer vissa flickor (ni vet vilka ni är) men eftersom det inte passar mig (pryd som jag är) så fasar jag för varje "slang-dusch"!

Min bedrövliga lista fortsätter med en sömnlös natt i natt!
När jag kring 04.00 precis hade hittat den optimala ställningen och skulle sussa ville jag göra en sista justering... Jag ryckte med kraften hos den som verkligen behöver sova (skulle kliva upp 05.30) bort en av mina tre kuddar och slängde den på golvet.
Döm om min förvåning när jag hör en dämpad smäll och ett kluckande ljud!! Vad var oddsen för att jag skulle träffa min 1,5 liters vattenflaska som stod på det stora området runt min säng??
Nåväl, jag ligger alltså där och hör med misstro det kluckande ljud som uppkommer då ödet ("lagen") pissar på min sömn och golv. Nå nå, tänker ni... det var väl bara att slänga en handduk där och somna!!
Jaså det trodde ni!! Nu var det ju så att jag ändå tände lampan och upptäckte till min bedrövelse att allt runnit ut under mitt sängbord!!

Det!!...är lagen om alltings djävlighet!!

Kärlek och harmoni!
P.s. Har jag skrivit att detta är min första arbetsdag?! D.s.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?