Ångest ångest är min arvedel...

Internet-shopping är kul och enkelt för tjejer med för kort lunch och för liten plånbok för riktig city-shopping. Men helt allvarligt, blir inte ni också galna på de dåliga shopping sidorna eller är det bara mig de driver till vansinne??
Jag ska inte nämna namn (men det börjar på el och slutar med los) men detta anonyma shopping "paradis" suger get-balle!! Två gånger, inte en utan två gånger har jag loggat ut innan köpet är klart, loggat in senare och beställt och suttit där några dagar senare med dubletter av allting. Har liksom ingen nytta av två sängöverkast eller två set med värmespolar till håret.

...Och vilken tid det tar!!

Som att mitt liv inte behövde innehålla mer än en evig bild på ett infernaliskt timglas.
Om nu sanningen ska fram (och det måste den) så är inte web-shoppen det enda problemet idag.
Jag är vad man säger pank, barskrapad,fattig eller något annat finare ord för "kort om pengar".

Sure sure, jag betalar mina räkningar, köper föda och en och annan bok men när det kommer till paltorna jag bär på kroppen finns det inte mkt över. Nu satt jag och (på kul - inte med någon undermedveten önskan att köpa) klickade för vad jag skulle vilja ha om jag hade pengar.
Och vips flög min lilla beställning sin kos och landade på det anonyma lilla företaget som rimmar på "Pellos". Inte blev det dyrt, men det är inte poängen. Poängen är att jag inte hade råd att handla. Så fort den flygit sin kos satte ångesten in.
Jag pep/tjöt som en fyraåring som tappat sin glass och skämdes för att jag handlat. (Till saken hör att maken uppmuntrat mig att förnya min garderob.) När min älskade make försökte lugna ner mig tjöt jag utöver mig och gormade med "Gollum"-stämma: "Trösta mig inte, jag förtjänar att lida".

Jag späkade mig genom att tänka på alla mogna saker jag kunnat göra med pengarna, som att spara dem (yeah, as if), köpa disktrasor (ha ha) eller investera dem i min hälsa såsom ett gymkort (noooot!).
När jag tänkt alla dessa förnumstiga tankar lugnade jag ner mig. Jag slutade tjuta och vagga fram och åter och tänkte att jag ändå aldrig gör vettiga saker med mina pengar - så omoget av mig att uppröra mig över det som för mig är normalt beteende. Om jag nu köpt dessa (underbara vackra) kläder borde jag väl åtminstone ha vett att njuta av tanken på att det kommer ett paket, med ett namn som påminner om fallos, med min nya höstgarderob!!

Oroa er inte - jag ska inte plåga er med dagens outfit (eller ska jag...?) men jag ska sluta gnöla om dessa hundralappar jag ska betala in och istället vara glad över en mysig kofta och en mössa med pälskant!!

Unna er något i höst vänner!! Om inte annat för att lätta min ångest! Slösande gör man bäst i grupp!
Kärlek och harmoni!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?